Author Topic: [SOLVED] Replace color node : the target color doesn't work.  (Read 1083 times)

Substance Designer version : 2019.1.1

Français:
Bonjour,

J'ai un cas simple. Une image RGB avec deux couleurs qui sont noire et blanche.  Je veux remplacer le blanc de l'image par une autre couleur définie par une valeur d'entrée. A cause de cette nécessitée d'avoir une valeur d'entrée, je ne peux pas utiliser le nœud «Gradient Map Node», qui pour faire ce travail fonctionne. J'essaie donc d'utiliser le nœud «Color replace». Mais au lieu de remplacer la couleur blanche, par du jaune par exemple, il me le remplace par du vert. J'ai essayé de diviser les couleurs par 255, de transformer l'image RGB en sRGB, j'ai essayé toutes les conversions possibles RGB to HSI, HSL, HSV, HCL, ... Le nœud «Color replace» ne me permet pas de spécifier la couleur cible souhaitée. Pourquoi?

Merci de votre aide ;).

Globish:

Hi,

I have a simple case, a color image with two colors: black and white. I want to replace the white by an input color. Because of this input color, i can't use the «Gradient Map Node». Remark : this node work well for me.
The «Color replace» node replace the white by the green even though the target color is yellow.
I have try to dived the color by 255, i have try all the possible convertion... it's doesn't work at all.

WHY ?!

Thx ;)

Last Edit: June 27, 2019, 03:07:32 pm
"Les ordinateurs ne remplaceront jamais les livres. Vous ne pouvez pas vous mettre sur une pile de disquettes pour atteindre le haut de votre armoire" ( Sam Ewing )

Hi,

I think there is an easier way to do what you want.
As you can see on the image below, you can use a blend node to fill white parts with a uniform color.
You can see the setup for a input color (bottom left) and the one for input grayscale (bottom right). You just have to the one you need :)
QA Analyst

Français:
Merci cette autre solution fonctionne. ;)
Du coup je m'interroge sur l'utilité de «Replace color». A quoi sert-il? 

Globish:
Thank you, it works. ;)
But now i'm curious, what's is the purpose of the «Replace color» node?
"Les ordinateurs ne remplaceront jamais les livres. Vous ne pouvez pas vous mettre sur une pile de disquettes pour atteindre le haut de votre armoire" ( Sam Ewing )

It replaces the source color by the one you want.
So your first idea was good but with a uniform color you can optimize your graph by decreasing the resolution to 16*16. You will save computation time this way.

And I tried to reproduce the same setup as yours and I found why you get such result.
You want to replace white parts by yellow. Your input has no white parts but very light gray parts, that's why you get
a color shift.
To solve this :
- Go into the replace color node
- choose the color picker tool
- pick one of the light part
You should get the correct result.

QA Analyst

Français:
L'explication est limpide. Merci beaucoup et bonne journée.

Globish:
Clear and simple. Thanks a lot.
Best.