Author Topic: FXmap & functions  (Read 6136 times)

Hello,
sorry for the English speaker,
but the subject is too complex for me to explain it in English.

J'essaye de comprendre la nouvelle FXmap (/MapZone)
Je vais partir d'un sujet très simple pour être plus explicite.
Je souhaite par exemple réaliser cette map,
je l'ai actuellement faite par le biais de node transformation/blend et d'un auto levels
à partir d'une simple FXmap capsule niveau 0




Mais j'aimerai la réaliser en native FXmap
Cela me semble possible avec le node itération,
mais le sujet est trop nouveau pour moi.
J'ai pas trouver de tutos (vidéo ou écrit) qui détaillent les fonctions.
J'ai bien observé certains exemples donnés (starburst, stripes),
mais c'est tout de suite un peu trop complexe.

Je vois bien la procédure, mais pas concrètement :
L'idée :
> un quadrant niveau 0 avec une paterne capsule max variation.
> cette dernière branchée sur un node Iterate configuré à 3 itérations
> pourvoir à chaque itération faire un branch offset de 0.25 en x & y
 
Je réussi la procédure en random mais pas plus   :P
D'ailleurs, le principe doit être un peu le même, mais quid du mode quinconce de MapZone?

Je suis étonné car la plupart de vos patterns generator font ces procédurales en externe de la FXmap.

Vous pouvez me répondre en anglais pour le partage  :-)
+lebulb


For the learning materials try the VTC tutorial by Jason Maranto. It has ca. 80min on the subject of FXMaps.
Sorry I can't help you with your problem - I didn't dive into FXMaps yet.

Hello,
thank you t.leszczynski.
Yes, I know these tutorial, they are great,
but its a little expensive for me, its for personal use actualy

btw, after many hours, i found the solution  ;D
What I missed was a Get float node with $number variable

Branch Offset function :


FXmap /$number (Iterations) :
Last Edit: March 19, 2013, 03:59:09 am

Thanks for a solution :) I bookmarked this next to "Learn the FXMaps" on my todo list.

you're welcome.
FXmap is the first on my todo list  ;)

another test with FXmap functions
(little tuto for noob)

random color :






fixed color :




Sorry to revive this topic, I'm trying to learnFX-maps and what Lebulb posted seems very very useful.

I understand most of what he's doing for random colors, but in the fixed color example the image is too small to see the nodes.

I take it he has float values for RGB, and then if the shape number "$number" is 1 - 3, it will be red,green or blue?  What is used as the output node?  Is that black dot icon just a float node with value 0?

If anyone has the time to reply I'll be very grateful :D

- Fredf.

The output node is a Vector Float 4 node, in which he plugs his RGB colors at the top, and complement it with a float set to 0 (black) for the alpha channel.

Thanks for the reply :D  I think this post should be translated/stickied because this is some great advanced stuff regarding pattern making :)  I absolutely love this software and am really considering the edu-version :D

Hi fredf,
you're right, its a constant/float3 to define the color
and Jeremie also right :-)
Last Edit: September 01, 2013, 02:04:40 am